روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل

همزمان با نخستین روز ایام دهه فجر انقلاب اسلامی؛
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل

خبرگزاری ایمنا: همزمان با نخستین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و مدرسین دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل با حضور مسئولین شهرستان گشایش یافت.
رضا عظیمی، رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایمنا در کاشان گفت: بیش از یکصد اثر ابتکاری و خلاقیت های دانشجویان و مدرسین دانشگاه، تألیفات مدرسین، رزومه تحقیقی و پ‍ژوهشی آنان در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را نشان دادن توانمندی ها و خلاقیت دانشجویان و مدرسین دانشگاه ذکر کرد و افزود: مزیت و شاخص این نمایشگاه ارائه ساخت نمونه محصول و طرح کسب و کار در کنار ایده، ابتکار و نوآوری است.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل، ضمن اشاره به اینکه ایده صرفاً در قالب طرح و مقاله ارائه نشده است، افزود: در کنار ایده، نمونه محصول و طرح کسب و کار نیز ارائه می شود و به سرمایه گذار کمک می کند تا با فرآیند ساخت محصول و جزئیات آن آشنا شود.
به گفته وی، تمام این پروژه ها محصول درس کارآفرینی دانشگاه است و تأکید دانشگاه گره زدن علم به عمل و توجه به خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان است.
عظیمی با بیان اینکه در درس کارآفرینی بیش از ۳۰ تکنیک خلاقیت به دانشجویان آموزش داده می شود گفت: موارد بسیاری وجود دارد که ابتکارات دانشجویان به عنوان یک طرح جدید به مرحله ثبت رسیده و با مشارکت سرمایه گذار در خدمت بهره وری صنایع قرار گرفته است.
وی آشنایی مسوولین، مدیران صنایع و سرمایه گذاران را با اینگونه ابتکارات از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: با گفتگویی که با مسوولین فرمانداری و سپاه ناحیه شهرستان انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که بسیاری از این خلاقیت ها را می توان در قالب طرح های زودبازده حمایت مالی کرد.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل یادآور شد: بسیار از این آثار در نمایشگاه هایی در استان اصفهان و تهران موفق به دریافت رتبه و لوح تقدیر از مجامع علمی شده و برگ افتخاری برای جامع علمی شهرستان به ارمغان آورده اند.
شایان ذکر است؛ آثاری از محققین و دانشجویان دانشگاه های پیام نور کاشان، انجمن معلولین سوره صبح، انجمن علمی زمین شناسی آران و بیدگل و مرکز فنی و حرفه ای آران و بیدگل و تابلوهای گرافیکی از دانشجویان روابط عمومی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل نیز نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد.
گفتنی است؛ بازدید از این نمایشگاه در طول دهه فجر انقلاب اسلامی در محل دانشگاه جامع علمی و کاربردی آران و بیدگل برای عموم آزاد است./

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.