روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

طنین سُرنای چهار محال و بختیاری در کاشان


اولین نمایشگاه گردشگری سفر، صنایع دستی و سوغات کشور در شهرستان کاشان به منظور آشنایی با سوغات و صنایع دستی 31 استان کشور در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان روز گذشته (دوشنبه) در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت بخش خصوصی و همکاری این اداره در محل موقت نمایشگاه‌های این شهرستان واقع در خیابان کارگر برگزار شد.

مهران سرمدیان افزود: متولیان نمایشگاه تلاش دارند با وجود هزینه‌های بالای سفر، جاذبه‌های دیگر استان‌های کشور را به سهولت در اختیار همشهریان کاشانی قرار داده و قدرت انتخاب آنها را برای مسافرت به دیگر شهرها آسان سازد.

دبیر ستاد سفر شهرستان کاشان یادآور شد: با توجه به اینکه این نمایشگاه تجربه اول در نوع خود است ممکن است نواقصی داشته باشد که باید در دفعات بعدی اصلاح کرده و کمیت و کیفیت کار را ارتقاء بخشیم.

سرمدیان اضافه کرد: حضور سیاه چادرهای چهارمحال و بختیاری، صنایع دستی همدان، زنجان، تبریز و گیلان و یزد غرفه‌های شاخص این نمایشگاه هستند.

وی ادامه داد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی کاشان به مسؤلان غرفه‌های استان‌های دیگر یکی از برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در خلال این نمایشگاه است.

به گزارش ایسنا؛ شرکت کنندگان چهارمحال و بختیاری که غرفه خود را متفاوت با دیگران در سیاه چادری برپا کرده بودند با پخت آش دغ و آش رشته محلی و چوبلک محلی- نان شیرین- و عرضه قره قوروت، عسل و حبوبات محلی مورد توجه بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفتند.

مهدی فتحی از اعضای تیم استان چهارمحال و بختیاری با نوازندگی سُرنای، آهنگ شهرستان خود را در فضای نمایشگاه طنین انداز کرد.

وی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایسنا در کاشان گفت: برای اولین بار است که به کاشان می‌آییم، با وجود استقبال به نسبت خوبی که از نمایشگاه شده اما آنچنان فروش خوبی نداشته‌ایم.

همچنین سعید زمانی مسؤل غرفه صنایع دستی همدان گفت: صنایع دستی همدان ظروف و اشیاء تزئینی سفالی است که با دست ساخته و در کوره‌هایی با درجه حرارت 1300 درجه رنگ می‌خورد.

وی ادامه داد: همدان را به عنوان مهد سفال دنیا می‌شناسند ولی با ارزیابی که در روز اول از این نمایشگاه داشتیم به این نتیجه رسیدم که نخواهم توانست ظروف سفالی همدان را در این نمایشگاه به فروش برسانم و به همین خاطر مجسمه‌های گچی در معرض نمایش و فروش بازدیدکنندگان کاشانی قرار دادم.

زمانی یادآور شد: در شهرهای مختلفی رفته‌ام. کاشان مهد تمدن و شهر بزرگی است، ولی فروش محصولات در الشتر استان لرستان و شازند اراک چند برابر شهرستان کاشان بود.

همچنین علی مصلایی که از این نمایشگاه بازدید می‌کرد، گفت: برخلاف نام این نمایشگاه که معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و سوغات دیگر استان‌ها است، کمتر اثری که نشان دهنده معرفی دیگر استان‌های کشور باشد در آن دیده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.