روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

روزنامه نگار

بازنشر خبرهایی که برای خبرگزاری ها و مطبوعات تهیه و ارسال کرده ام

بررسی مشکلات کم ‌آبی در کمیته پژوهشی آران و بیدگل

 

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل گفت: مسائل و مشکلات کلان منطقه در کمیته پژوهشی که به این منظور تشکیل شده مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی به سازمان‌های مرتبط پیشنهاد خواهد شد.
 
رضا عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان اظهار کرد: این کمیته پژوهشی با محوریت شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تشکیل شد و روسای دانشگاه از اعضای آن هستند.
 
وی با بیان اینکه بحران آب منطقه یک چالش است، افزود: باید بر اساس اصول مدیریت استراتژیک در آینده تهدیدها را شناخته و تبدیل به فرصت کنیم.
 
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهرستان آران و بیدگل نقش فرهنگ عمومی را در این مقوله با اهمیت دانست و یادآور شد: اگر وضعیت آب جهان، کشور و منطقه و منابع آبی به خوبی برای مردم تشریح شود آن وقت مردم با یک بارندگی برف و باران فکر نخواهند کرد مشکل بی آبی تمام شده است.
 
عظیمی پایه و اساس فرهنگ‌سازی را از دوران کودکی و مدارس ابتدایی اعلام کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته برای مربیان مدارس ابتدایی از استاد تمام استفاده می‌کنند و برای مقوله آموزش در سنین کودکی اهمیت زیادی قایل هستند.
 
وی با بیان اینکه استفاده از آب در صنایع و رها کردن فاضلاب صنایع در منطقه یکی از تهدیدهای جدی محیط زیست است، تصریح کرد: کویر از بی آبی کویر شده است با این وجود آب را به هزار زحمت از دل زمین بیرون می‌کشیم و در صنایع استفاده می‌کنیم و آنگاه فاضلاب صنایع را در طبیعت رها می‌کنیم.
 
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آران و بیدگل ادامه داد: امروز در صنعت خودروسازی ظرف 30 ساعت یک خودرو را مونتاژ می‌کنیم در صورتی که این اقدام در ژاپن ظرف 12 ساعت انجام می‌شود و ما می‌خواهیم با این صنایع رقابت کنیم.
 
عظیمی اضافه کرد: همیشه باید در میدان رقابت فرصت‌ها و تهدیدها را شناخته و ضمن در نظر گرفتن توسعه پایدار قدم‌های حساب شده‌ای برداریم.
 
وی توجه به اصول مدیریت کیفیت جامع در تمام امور را با اهمیت دانست و گفت: از مدیران سازمان‌ها تا کارکنان و حتی مشتریان باید کیفیت را مدنظر قرار داده و در راستای رسیدن به اهداف سازمان، فرهنگ سازی را مورد توجه قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.